8 grunner til å bruke en velkomstskjerm i bedriften din

Digitalt regnskap
22. juni 2018
Fire tips om digitalisering i SMB bedrifter
27. august 2018
Vis alle

8 grunner til å bruke en velkomstskjerm i bedriften din

Vi i WiCan bruker skjermer i alle rom. Tilbakemeldingene fra våre besøkende er veldig positive.

Leter du etter nye måter å informere besøkende om bedriften din? Velkomstskjermer eller digitale skilt er en fin måte å gjøre dette på. Vedlikeholdskostnaden er lav og nytten stor for slike skjermer. Videre er de fleksible og enkle å bruke.  Her finner du 8 områder hvor du kan benytte slike skjermer.

1 Introduser besøkende til firma og tjenester / produkter

Med en velfungerende velkomstskjerm har bedriften din en enkel metode å vise fram store deler av driften til de besøkende.  Du kan til og med underholde de besøkende. Enten det viser aktuelle hendelser, videoklipp, presentasjoner eller værmeldingen, vil innholdet du velger, forbedre kundens opplevelse av ditt firma . Du kan også vise en kort historie om din bedrift eller beskrive dine hovedprodukter og tjenester.

2 Økt tilstedeværelse i sosiale medier

Sosiale medier er i dag den viktigste markedskanalen for de fleste bedrifter. Ved å bruke skjermen til å vise tilstedeværelse på disse får du trolig flere følgere noe som igjen gjør det enklere å kommunisere med markedet.

Husk også at når kundene dine ser sine innlegg på de store bildene i lobbyen, vil de føle at du verdsetter deres innspill, og dermed øker kundelojaliteten.

 

3 Engasjere klienter med en effektiv oppfordring til handling

En velkomstskjerm er et av de beste verktøyene du kan bruke til å engasjere potensielle kunder til handling. Det beste ved å bruke disse skjermene er at de gjør det meste av markedsføringsarbeidet for deg, og oppfordrer besøkende til å bidra på en konkret måte. Disse skjermene tiltrekker publikum og får dem til å snakke om virksomheten din eller produktene på en positiv måte og kan også før til verdifull tilbakemelding.

 

4 Mersalg av tjenester og produkter

Selv med riktig opplæring av ansatte om tjenester og produkter, kan det være vanskelig å garantere at de alltid tenker på mersalg. Vanligvis vil en liten påminnelse hjelpe de med huske på dette. Videre vil besøkende se hva de har mulighet til å kjøpe i forhold til hva de allerede har.

 

5 Del nye kampanjer

En måte å få kundene engasjert er å kjør ulike kampanjer. Du kan integrere kampanjer i din generelle merkevarebygging for på den måten å øke muligheten for at kundene svarer på ulike «call to actions». Hvis du for eksempel tilbyr produkter med spesielle rabatter kun på skjermene er det med på å hjelpe kunden med å ta en kjøpbeslutning.

 

6 Inntekter fra reklame?

I tillegg til å styrke merkevare din, kan en innbydende skjerm til og med skape en ny inntektskilde for bedriften din. Trolig er det mange bedrifter som ønsker å vise seg fram til dine kunder. Den digitale skjermen skaper en utmerket mulighet hvor du kan selge annonsetid, noe som vil gi direkte inntekter til virksomheten din.

 

7 Gjør arrangementene mer engasjerende

En digital innbydende velkomstskjerm kan bedre oppfattelsen av et arrangement. For eksempel kan du belønne deltakerne i arrangementet dine ved å la de vise sine synspunkter på digitale skjermen. Gjerne gjennom emneknagger og sosiale medier.

 

8 Forbedre oppfattelsen av ventetiden

Når bedriften går bra, er det sannsynlig at kundene dine må vente litt for å motta den tjenesten eller produktet du har å tilby. I denne perioden som kundene venter kan du informere de om andre produkter eller rett og slett underholde de for at ventetiden skal føles kortere.

Hvert sekund som går når potensielle kunder er i forretningslokaler er svært dyrebare. De innbydende skjermer kan hjelpe deg med å forbedre folks erfaringer med merkevaren og bedriften din.

 

Konklusjon

Moderne forretningsteknologier som digitale velkomstskjermer er ikke lenger reservert for de store detaljhandelskjedene eller store bedriftskontorer. Pris og brukervennlighet har ført til at Selv om små og mellomstore bedrifter muligheten kan høste fra fordelene ved å ha en digital velkomstskjerm. Faktisk er det en innovativ, men svært rimelig reklame løsning som er perfekt for bedrifter med begrensede markedsføringsressurser.

 

Vurderer du å installere en digitalt velkomstskjerm i din bedrift? Ta kontakt med oss i dag for mer informasjon om hvordan du moderniserer virksomheten din ved å legge til et digitalt innbydende velkomstskjermer med en skreddersydd presentasjon.

 

Bent Widnes Hansen
Bent Widnes Hansen
Bent Widnes Hansen er gründer av WiCan Gruppen. Han jobber i dag som Daglig leder av WiCan Data AS. Bent engasjerer seg i effektiv forretningsdrift ved hjelp av digitale verktøy. "Vi skal tilby digital effektivisering samtidig som vi gir god personlig service ".