
Fargene og hva de representerer
I forrige blogginnlegg fikk du lese om fargepsykologi og hvorfor det er en viktig del i markedsføringen og merkevarebyggingen. Du fikk også
Vi respekterer personvernet ditt
Vi og bruker informasjonskapsler og andre sporingsteknologier for å forbedre opplevelsen din på nettstedet vårt. Vi kan lagre og /eller aksessere informasjon på en enhet og behandle personopplysninger, slik som IP-adressen din og surfedata. Dette trenger vi for persontilpassede annonser og innhold, annonserings- og innholdsanalyse, publikumsundersøkelser og utvikling av tjenester. I tillegg kan vi utnytte presise stedsdata og identifikasjon via enhetsskanning.
Vær oppmerksom på at ditt samtykke også gjelder for alle underdomenene våre. Når du har gitt tillatelse, vil det dukke opp en flytende handlingsknapp nederst på skjermen din som lar deg endre eller trekke tilbake samtykket ditt når som helst. Vi respekterer dine valg og er forpliktet til å gi deg en gjennomsiktig og sikker nettleseropplevelse. Se vår personvernerklæring
Tilpass samtykkepreferansene dine for informasjonskapselkategorier og annonsesporingspreferanser for formål og funksjoner og leverandører nedenfor. Du kan gi detaljert samtykke for hver og . De fleste leverandører krever eksplisitt samtykke for behandling av personopplysninger, men noen baserer seg på legitim interesse. Du kan protestere mot deres bruk av legitim interesse. Merk også at preferansene dine for formål og leverandører blir lagret i en informasjonskapsel som heter 'euconsent' på enheten din, og kan forbli der i opptil 730 dager for å huske valgene dine.
Informasjonskapselkategorier
Vi bruker informasjonskapsler for å hjelpe deg med å navigere effektivt og utføre visse funksjoner. Du finner detaljert informasjon om alle informasjonskapsler under hver samtykkekategori nedenfor. Informasjonskapslene som er kategorisert som "Nødvendige" lagres i nettleseren din da de er avgjørende for å aktivere de grunnleggende funksjonene til nettstedet....
Nødvendige cookies er avgjørende for grunnleggende funksjoner på nettstedet, og nettstedet fungerer ikke på den tiltenkte måten uten dem.Disse cookies lagrer ikke personlig identifiserbare data.
Funksjonelle cookies hjelper deg med å utføre visse funksjoner som å dele innholdet på nettstedet på sosiale medieplattformer, samle tilbakemeldinger og andre tredjepartsfunksjoner.
Ingen informasjonskapsler å vise.
Analytiske cookies brukes til å forstå hvordan besøkende samhandler med nettstedet. Disse cookies hjelper deg med å gi informasjon om beregningene antall besøkende, fluktfrekvens, trafikkilde osv.
Ytelsescookies cookies til å forstå og analysere de viktigste ytelsesindeksene til nettstedet som hjelper til med å gi en bedre brukeropplevelse for de besøkende.
Ingen informasjonskapsler å vise.
Annonsecookies brukes til å levere besøkende med tilpassede annonser basert på sidene de besøkte før og analysere effektiviteten av annonsekampanjen.
Formål og egenskaper
Informasjonskapsler, enhetsidentifikatorer eller lignende nettidentifikatorer (f.eks. påloggingsbaserte identifikatorer, tilfeldig tildelte identifikatorer, nettverksbaserte identifikatorer) sammen med annen informasjon (f.eks. nettlesertype og informasjon, språk, skjermstørrelse, støttede teknologier osv.), kan lagres eller leses på enheten din for å gjenkjenne den hver gang den kobles til en app eller til et nettsted, for ett eller flere av formålene som presenteres her.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 755
Reklame som vises til deg på denne tjenesten kan være basert på begrensede data, for eksempel nettstedet eller appen du bruker, en posisjon som ikke er presis, enhetstypen din eller hvilket innhold du samhandler med (for eksempel for å begrense antall ganger en annonse vises til deg).
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke eller er basert på legitim interesse: 720
Informasjon om aktiviteten din på denne tjenesten (for eksempel skjemaer du sender inn, innhold du ser på) kan lagres og kombineres med annen informasjon om deg (for eksempel informasjon fra din tidligere aktivitet på denne tjenesten og andre nettsteder eller apper) eller lignende brukere. Dette brukes deretter til å bygge eller forbedre en profil om deg (som kan inkludere mulige interesser og personlige aspekter). Profilen din kan brukes (også senere) til å vise reklame som virker mer relevant basert på dine mulige interesser av denne og andre enheter.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 574
Reklame som presenteres for deg på denne tjenesten kan være basert på annonseprofilene dine, som kan gjenspeile aktiviteten din på denne tjenesten eller andre nettsteder eller apper (som skjemaene du sender inn, innhold du ser på), mulige interesser og personlige aspekter.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 576
Informasjon om aktiviteten din på denne tjenesten (for eksempel skjemaer du sender inn, ikke-kommersielt innhold du ser på) kan lagres og kombineres med annen informasjon om deg (for eksempel tidligere aktivitet på denne tjenesten og andre nettsteder eller apper) eller lignende brukere. Dette brukes deretter til å bygge eller forbedre en profil om deg (som f.eks. kan inkludere mulige interesser og personlige aspekter). Profilen din kan brukes (også senere) til å presentere innhold som virker mer relevant basert på dine mulige interesser, for eksempel ved å tilpasse rekkefølgen innholdet vises, slik at det er enda enklere for deg å finne innhold som passer med interessene dine.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 252
Innhold som presenteres for deg på denne tjenesten, kan være basert på dine innholdstilpasningsprofiler, som kan gjenspeile aktiviteten din på denne eller andre tjenester (for eksempel skjemaene du sender inn, innhold du ser på), eventuelle interesser og personlige aspekter. Dette kan for eksempel brukes til å tilpasse rekkefølgen innholdet vises i, slik at det blir enda enklere for deg å finne (ikke-reklame) innhold som samsvarer med interessene dine.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 226
Informasjon om hvilken annonsering som presenteres for deg og hvordan du samhandler med den, kan brukes til å bestemme hvor godt en annonse har fungert for deg eller andre brukere, og om målene for annonseringen ble nådd. For eksempel om du så en annonse, om du klikket på den, om det førte til at du kjøpte et produkt eller besøkte et nettsted osv. Dette er svært nyttig for å forstå relevansen av reklamekampanjer.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke eller er basert på legitim interesse: 821
Informasjon om hvilket innhold som vises til deg og hvordan du samhandler med det, kan brukes til å avgjøre om (ikke-annonse) innholdet f.eks. nådde sitt tiltenkte publikum og matchet med interessene dine. For eksempel om du leser en artikkel, ser på en video, lytter til en podkast eller ser på en produktbeskrivelse, hvor lang tid du brukte på denne tjenesten og nettsidene du besøkte osv. Dette er svært nyttig for å forstå relevansen av (ikke-annonse) innhold som vises til deg.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke eller er basert på legitim interesse: 391
Rapporter kan genereres basert på kombinasjonen av datasett (som brukerprofiler, statistikk, markedsundersøkelser, analysedata) når det gjelder dine interaksjoner og andre brukeres interaksjoner med reklame eller (ikke-annonse) innhold for å finne felles egenskaper (for eksempel for å bestemme hvilke målgrupper som er mer mottakelige for en annonsekampanje eller til bestemt innhold).
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke eller er basert på legitim interesse: 525
Informasjon om aktiviteten din på denne tjenesten, for eksempel samhandlingen din med annonser eller innhold, kan være svært nyttig for å forbedre produkter og tjenester og for å bygge nye produkter og tjenester basert på brukerinteraksjoner, publikumstype osv. Dette spesifikke formålet inkluderer ikke utvikling eller forbedring av brukerprofiler og identifikatorer.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke eller er basert på legitim interesse: 616
Innhold som vises til deg på denne tjenesten kan være basert på begrensede data, for eksempel nettstedet eller appen du bruker, en posisjon som ikke er presis, enhetstypen din eller hvilket innhold du samhandler med (eller som du har samhandlet med), for eksempel for å begrense antall ganger en annonse vises til deg.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke eller er basert på legitim interesse: 167
Dataene dine kan brukes til å overvåke og forhindre uvanlig og mulig uredelig aktivitet (for eksempel angående annonsering, annonseklikk fra roboter), og sikre at systemer og prosesser fungerer ordentlig og sikkert. Den kan også brukes til å korrigere eventuelle problemer du, utgiveren eller annonsøren kan støte på ved levering av innhold og annonser og i samspillet med dem.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 581
Visse opplysninger (som en IP-adresse eller enhetskapasiteter) brukes til å sikre teknisk kompatibilitet av innholdet eller annonseringen, og for å lette overføringen av innholdet eller annonsen til enheten din.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 580
Valgene du gjør om formålene og enhetene som er oppført i denne erklæringen, lagres og gjøres tilgjengelige for disse enhetene i form av digitale signaler (for eksempel en streng med tegn). Dette er nødvendig for å gjøre det mulig for både denne tjenesten og disse enhetene å respektere slike valg.
Illustrasjoner
Antall leverandører som søker samtykke: 429
Informasjon om aktiviteten din på denne tjenesten kan matches og kombineres med annen informasjon om deg og stammer fra ulike kilder (for eksempel din aktivitet på en separat nett-tjeneste, din bruk av et lojalitetskort i butikken eller svar du har gitt på en undersøkelse), til støtte for formålene forklart i denne erklæringen.
Antall leverandører som søker samtykke: 416
Til støtte for formålene som er forklart i denne erklæringen, kan enheten din anses som sannsynlig koblet til andre enheter som tilhører deg eller husholdningen din (for eksempel fordi du er logget på samme tjeneste på både telefonen og datamaskinen din, eller fordi du kan bruke samme Internett-tilkobling på begge enhetene).
Antall leverandører som søker samtykke: 356
Enheten din kan skilles fra andre enheter basert på informasjon den automatisk sender når du får tilgang til Internett (for eksempel IP-adressen til Internett-tilkoblingen din eller typen nettleser du bruker) til støtte for formålene som er eksponert i denne erklæringen.
Antall leverandører som søker samtykke: 545
Med ditt samtykke kan din nøyaktige posisjon (innenfor en radius på mindre enn 500 meter) brukes til støtte for formålene som er forklart i denne erklæringen.
Antall leverandører som søker samtykke: 280
Med ditt samtykke kan visse egenskaper som er spesifikke for enheten din bli forespurt og brukt til å skille den fra andre enheter (for eksempel installerte skrifttyper eller plugin-moduler, oppløsningen på skjermen) til støtte for formålene som er forklart i denne erklæringen.
Antall leverandører som søker samtykke: 152
Leverandører
Det er vanskelig å være like god i alt. Derfor har vi eksperter innen regnskap, IT og markedsføring, slik at vi kan hjelpe deg med alt det du ikke er ekspert på.
Vi balanserer økonomien.
Vi sikrer en trygg IT-drift.
Vi skaper digital synlighet.
Gjennom digitale tjenester og personlig rådgivning innen regnskap, IT og markedsføring, gjør vi det enklere for deg å vurdere og velge de beste løsningene for din bedrift.
Ved å jobbe sammen på tvers av fagfelt, åpner vi opp for nye muligheter, og en smartere måte å jobbe på. Dette sikrer at bedriften din er klar for en stadig omskiftende digital verden.
Vi hjelper små og mellomstore bedrifter med å lykkes i en stadig mer digital verden.
Med de riktige løsningene får du oversikt, forutsigbarhet og en hverdag uten unødvendige avbrudd.
Business NXT er for deg som trenger ett moderne ERP-system – rett i nettleseren. Du samler regnskap, lønn, logistikk og HR på én plattform.
Dottie HR gir deg oversikt og kontroll på alt fra kontrakter og fravær til ferie og personaloppfølging – uten at det blir rotete, tungvint eller Excel-basert.
Payroll er et moderne, skybasert lønnssystem som forenkler hele prosessen. Du får en trygg og effektiv flyt mellom lønn og regnskap.
Din egen hovedkontakt
Du får din egen hovedkontakt på tvers av virksomhetsområdene, som sørger for koordinering mellom tjenestene du har valgt.
Sømløs opplevelse
Du får tilgang til en bred portefølje av tjenester på ett sted. Dette reduserer behovet for å samarbeide med flere leverandører, og gir en mer sømløs opplevelse.
Økt effektivitet
Når regnskap, IT og markedsføring jobber sammen, kan prosesser effektiviseres og automatiseres, noe som sparer deg som kunde både tid og ressurser.
Forbedret strategi
Ved å kombinere innsikt fra regnskap, IT og markedsføring, gir det et mer komplett bilde av hvordan bedriften presterer og hvor den kan forbedres.
Tverrfaglig ekspertise
Vi har samlet ulik fagkompetanse under samme tak. Dette gir kundene tilgang til kompetente spesialister innen flere viktige fagområder.
Stor fleksibilitet
Tjenestene og løsningene våre kan enkelt justeres og tilpasses kundens behov og vekstambisjoner.
Bedre samarbeid
Når alle tjenester leveres fra ett kompetansehus, blir kommunikasjonen enklere, og du slipper misforståelser eller forsinkelser mellom ulike leverandører.
Riktig fokus
Du kan fokusere på kjernevirksomheten din og det du er god på. Vi tar oss av alt annet, eller så mye du ønsker vi skal ordne for deg.
Proaktivt kompetansemiljø
Kompetansedeling på tvers internt, bidrar til kontinuerlig læring og innovasjon, og gjør oss bedre rustet til å forstå kundene og komme med gode råd og løsninger.
Du kjenner din forretning best. Det er ikke sikkert du trenger råd og hjelp til alt. Det du er best på og har tid til selv, er det ofte bra å gjøre selv. Og der du kan trenge hjelp, der er vi. Enten det er gode råd, kompetanse eller løsninger – eller å gjøre hele eller deler av jobben for deg.
Vi har samlet fagkompetanse på flere felt i ett og samme konsept – det gjør oss bedre rustet til å levere tjenester til deg som er helhetlige og fungerer sammen. Rett og slett en smartere måte å jobbe sammen på. Du gjør det du er best på – vi hjelper deg med resten.
Hold musepekeren over ikonene på det interaktive kompetansehuset for å se flere fordeler du får med Kompetansehuset Wican.
Du vet helt sikkert hvor viktig det er å holde seg faglig oppdatert i et marked som stadig er i utvikling. Her finner du derfor faglig innsikt, nyttig inspirasjon, pålitelig ekspertise og praktiske råd som kan bidra til å styrke både din bedrift og din egen kompetanse.

I forrige blogginnlegg fikk du lese om fargepsykologi og hvorfor det er en viktig del i markedsføringen og merkevarebyggingen. Du fikk også

Fargepsykologi er veldig viktig når det kommer til markedsføring og merkevarebygging. Farger er det som får publikum til å se

Det er mange ting en skal tenke på når en lager en logo. En sterk logo skal fortelle hvem merkevaren

Hvordan møte økende krav til miljørapportering, og samtidig sikre god økonomisk vekst. Dersom du driver «frisørsalongen på hjørnet» eller er
Hos Wican handler det ikke bare om tall, teknologi og tjenester. Det handler om folk. Deg, oss og kundene våre.
Vi tror på et arbeidsliv hvor du kan være deg selv, utvikle deg faglig og bidra til noe som betyr noe. Her bryr vi oss, om hverandre, faget og resultatene. Vi vokser, og vi trenger flinke folk som vil være med og løfte både Wican og kundene våre videre.
Men du, slapp av. Du trenger ikke bli influenser. Bare gjør jobben du er god på – det holder for oss. Kanskje er du vår neste regnskapsfører? Eller IT-rådgiver? Uansett – hvis dette treffer deg, så er det kanskje verdt å ta en titt på karrieresiden vår.
Bli kjent med gründerne som startet Kompetansehuset Wican for to tiår siden. I denne korte videoen deler de litt av historien, kulturen, og visjonene som driver dem. Med ekte engasjement viser de hva som gjør Kompetansehuset Wican til et godt sted å være både for kunder og ansatte.
Du er også hjertelig velkommen til å sende inn en åpen søknad med CV. Vi er alltid på utkikk etter dyktige medarbeidere!
Du gjør det du er best på – vi hjelper deg med resten.