I motsetning til trykte annonser, hvor alt er låst idet annonsen er trykt, er det altså mulig å gjøre
justeringer og optimalisere underveis i de digitale annonseverktøyene.
Digitale annonser er en svært kostnadseffektiv markedsaktivitet, siden vi har god kontroll over både målgruppe, plassering og budsjett. Ved å bruke f.eks Facebook kan vi segmentere annonsene mot en spesifikk gruppe mennesker, både geografisk og demografisk. I motsetning til trykte annonser, har vi større fleksibilitet og kontroll, ved at vi når som helst kan endre innhold, segmentering og budsjett.
En effektiv og kjent strategi er A/B-testing, der vi setter to annonser opp mot hverandre, for å se hvilken målgruppen responderer best på. Ved å A/B-teste sørger vi for å kontinuerlig optimalisere annonsene, basert på hva som trigger og appellerer til målgruppen din, basert på resultatene vi innhenter underveis.
Google Ads er en viktig markedsplattform, da annonsene som lages her er koblet mot Google – verdens største søkemotor. Av over 50 millioner søk på daglig basis, gjøres over 94% av søkene i
Google.
Når du annonserer på Google, dukker annonsene opp når noen søker etter dine produkter og tjenester, eller om de viser interesse for liknende produkter og tjenester som du leverer. Det kan dermed lede til mange nye potensielle kunder – som ellers ikke ville funnet veien til nettsiden eller nettbutikken
deres.
Budsjettet er selvsagt ganske utslagsgivende for hvilken plassering annonsene dine får på Google,
men det er mye annet du også kan gjøre for å score kvalitetspoeng. Google ser blant annet etter
relevansen mellom annonsene og innholdet på landingssidene.
Vi hjelper deg med å sette opp egne kampanjer og annonser, og vil løpende justere og optimalisere, slik at dere kan nå ut til nye potensielle kunder.
Visste du forresten at vi er et Google Partner-byrå...? Det vil si at vi er sertifiserte eksperter i Google sin annonseringsplattform og har et tett samarbeid med Google, for å oppnå best mulig resultater for alle våre kunder.
-----!!!!!!!-----!!!! DEnne teksten er veldig lang. Kan vi legge inn en "les mer" knapp, for så å vise resten? ---!!!!!----!!!!----!!!!
Google Ads er en viktig markedsplattform, da annonsene som lages her er koblet mot Google – verdens største søkemotor. Av over 50 millioner søk på daglig basis, gjøres over 94% av søkene i
Google.
Når du annonserer på Google, dukker annonsene opp når noen søker etter dine produkter og tjenester, eller om de viser interesse for liknende produkter og tjenester som du leverer. Det kan dermed lede til mange nye potensielle kunder – som ellers ikke ville funnet veien til nettsiden eller nettbutikken
deres.
Budsjettet er selvsagt ganske utslagsgivende for hvilken plassering annonsene dine får på Google,
men det er mye annet du også kan gjøre for å score kvalitetspoeng. Google ser blant annet etter
relevansen mellom annonsene og innholdet på landingssidene.
Vi hjelper deg med å sette opp egne kampanjer og annonser, og vil løpende justere og optimalisere, slik at dere kan nå ut til nye potensielle kunder.
Visste du forresten at vi er et Google Partner-byrå...? Det vil si at vi er sertifiserte eksperter i Google sin annonseringsplattform og har et tett samarbeid med Google, for å oppnå best mulig resultater for alle våre kunder.
Å sette opp en profesjonell og ryddig profil i Google My Business er viktig, da det er førsteinntrykket
mange vil få av bedriften din når de gjør et Google-søk. Profilen vil dukke opp på høyresiden på
Google, i tillegg til at bedriften vil vises i Google maps.
I GoogleMyBusiness kan man registrere bilder, logo, kontaktinformasjon og generell informasjon om
bedriften.
I tillegg kan man opprette annonser for å tydeliggjøre hva man selger.
Men kanskje viktigst av alt, her kan kundene dine skrive anmeldelser av din bedrift, som kan bidra til at nye potensielle kunder lettere kan få tillitt til deg som leverandør.
Google Analytics er et analyseverktøy som måler trafikken på nettsiden din. Det gir blant annet informasjon om hvilke sider som er mest besøkt, hvor lang tid brukerne er på de ulike sidene, og fluktfrekvensen til de besøkende.
Dataene gir deg også nyttig innsikt i hvem målgruppen er, både geografisk og demografisk. Hvor mange bruker mobil kontra PC, hvilke språkinnstillinger de har, hvilke tidspunkt og dager er mest populære, og hvor kommer de fra.
Denne informasjonen kan vi bruke til å optimalisere nettsiden, i
tillegg til å produsere tilpassede markedsaktiviteter i andre kanaler.
Vi er selvsagt sertifiserte i Google Analytics, og har god kunnskap om programmet.
Det finnes en rekke ulike kanaler å annonsere i, i tillegg til Google sine annonse- og analyseverktøy.
Facebook, LinkedIn, Tik Tok, og Snapchat er noen eksempler på populære kanaler å markedsføre
bedriften sin i.
Les mer om sosiale medier her.
To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Click below to consent to the above or make granular choices. Your choices will be applied to this site only. You can change your settings at any time, including withdrawing your consent, by using the toggles on the Cookie Policy, or by clicking on the manage consent button at the bottom of the screen.