Innholdsmarkeds-føring
Innholdsmarkedsføring, også kalt content marketing, handler om å skape relevant og verdifullt innhold til målgruppen din, for eksempel blogg og nyhetsbrev.
Innholdsmarkedsføring, også kalt Content Marketing, handler om å skape relevant innhold som inspirerer og informerer, i tillegg til å tiltrekke og engasjere målgruppen i de rette kanalene.
God innholdsmarkedsføring som baseres på målgruppens interesser og foretrukne kanaler, vil være med på å bygge merkevarer så bedriften blir oppfattet slik du ønsker. Trafikken til nettsiden vil også være mer relevant og resultere i økt konverteringer.
Ved å skape det innholdet målgruppen din er på jakt etter, og gjøre det tilgjengelig på Google og i de ulike sosiale mediene, sørger du for at innholdsmarkedsføringen er på kjøperens premisser.
Mottakeren skal bli underholdt, inspirert eller smartere av innholdet. Det kan for eksempel være et blogginnlegg som svarer på en problemstilling kunden har, eller en produktvideo som forklarer hvordan et produkt fungerer.