Samarbeider du godt med regnskapsbyrået ditt?

Mange spør hva WiCan egentlig gjør?
10. april 2018
5 grunner for små og mellomstore bedrifter å sette bort drift av IT-avdelingen.
4. mai 2018
Vis alle

Samarbeider du godt med regnskapsbyrået ditt?

For kundene våre er det viktig å ha et effektivt regnskapsbyrå i ryggen. Det handler om å spare tid og kostnader, få gode råd og dermed få mer ut av hverdagen både for oss selv og kundene våre. Vi har verktøy og løsninger som skal til for å være det effektive regnskapsbyrået som kundene våre krever.

I tillegg er det viktig for oss å kunne tilby kundene våre gode verktøy slik at de får mulighet til å strukturere og forenkle hverdagen. Noe så enkelt som å gi dem en e-postadresse for innsending av elektronisk kommunikasjon er et godt eksempel. Denne adressen kan med fordel også gis til kundens leverandører, slik at fakturaen går direkte til oss for behandling.

Samhandling gir bedre beslutninger.

Tidligere utførte regnskapsbyråene langt på vei assistentoppgaver for kundene: Fysiske bilag ble levert mer eller mindre ryddig i permer og poser, for så å bli ryddet opp i og ført av oss. Dette er det stadig flere som slutter med, takket være digital samhandling som effektiviserer den daglige driften. Nå kan vi heller bruke tiden på andre ting, som å fokusere på samarbeid med kundene. Vi kan yte tjenester kundene kan abonnere på, som rådgivning og skytjenester. Det setter kundene våre i stand til å ta bedre beslutninger fordi de hele tiden vil være oppdatert.

 

 

Hvilke gevinster kan kundene våre få hvis den digitale samhandlingen er på plass?

De tre viktigste er at det er kostnadsbesparende, tidsbesparende og gir bedre kontroll. Vi forstår at kundene har helt andre behov nå enn de hadde for bare fem år siden. Nye ledere i næringslivet har aldri levd uten internett, så de forventer at regnskapsbyrået oppfyller kravene deres til å være online til enhver tid, og at de med kun få tastetrykk får vite alt de ønsker og trenger for å ta gode avgjørelser.

Hva kjennetegner et moderne regnskapsbyrå?

Byrået må ha gode løsninger på plass for å tilfredsstille kravene fra kundene sine. Dette er hva kundene våre ønsker:

  • Tilgang på oppdatert informasjon uansett når og hvor de er.
  • Gode rapporteringsmuligheter.
  • Løsninger som gjør at vi kan være fakturamottak for kundene.
  • Effektive og brukervennlige løsninger som holder kundenes kostnader til regnskapsføring lave.

 

WiCan Regnskap Fredrikstad AS har løsningene som gjør at vi tilfredsstiller disse ønskene – både i dag og i årene fremover.

Henrik Næsje
Henrik Næsje
Henrik er autorisert regnskapsfører og har jobbet med regnskap i over 20 år. Som Daglig leder av WiCan Regnskap AS har Henrik vært en viktig person for mange bedrifter som har tatt overgangen fra egen regnskapsfører til regnskapsbyrå.