Tapte samtaler kan føre til tapte inntekter.

Hvordan velge regnskapsprogram?
14. mars 2018
Må det koste skjorta å sette ut IT-driften?
22. mars 2018
Vis alle

Tapte samtaler kan føre til tapte inntekter.

«De er kjempeflinke, men det er helt umulig å nå de på telefon». Dette er en situasjon du kanskje kjenner igjen? Det vil alltid være perioder hvor du mottar flere samtaler enn du har tilgjengelige telefoner eller tid til å svare på. Det er her et telefonsystem kommer inn på bildet. Nedenfor gir jeg deg 4 viktige punkter du må tenke på når du vurderer sentralbordløsning:

 

1. Hvilke funksjoner har bedriften din behov for?
Ved etablering av mobile bedriftsløsninger får også de ansatte tilgang på en del nyttige tjenester. Funksjoner som dobbelt anrop, sekretær, fraværsmarkering, kalender, mobilklienter, konferanse, sette innkommende samtaler videre, funksjoner for viderekobling osv

 

2. Vil det være en velkommen hilsen når kunden ringer?
De fleste innringere til en bedrift vil oppleve det som profesjonelt dersom man blir møtt av en velkomsthilsen. Det skaper trygghet og seriøsitet. Med denne type tjenester kan innringer enten få en ren informativ talemelding, eller utføre valg før anropet fordeles videre. Rett og slett et automatisk sentralbord.


3. Skal det være musikk mens kunden venter?

Musikk brukes for å skape en hyggelig atmosfære og kan være et strategisk virkemiddel for å skape trivsel og en god kundeopplevelse?


4.Vil du at telefonsystemet skal samhandle med mobiltelefoner slik at anropet kan videresendes?
De siste årene har funksjonalitet som tidligere kun har vært forbeholdt sentralbordet blitt tilgjengelig for alle medarbeidere. Det jeg tenker på da er mobilstatus, hvor oversikt over hvem som er ledig, i møte, på ferie, eller opptatt i samtale blir en del av de ansattes hverdag. Dette gir bedriften gevinster med tanke på tidsbesparing, og sikrer at samtaler som kommer feil – enkelt kan settes over fra en ansatt til en annen.

 

Ekstra tjenester med sentralbord
Du kan også bruke et telefonsystem til å gi informasjon om firmaets kontorstid, samt en kontakt som kunden kan nå hvis de trenger akutt hjelp / råd. Dette er veldig praktisk og skaper sikkerhet for kundene dine, da de alltid får svar når de ringer til bedriften din. Det viser også at du fokuserer på kundene dine. 

 

Fyll ut skjemaet til høyre hvis du ønsker en prat om en løsning for ditt firma. 

 

Med vennlig hilsen Thomas

Thomas Larsen
Thomas Larsen
Thomas Larsen er kunderådgiver i WiCan Data AS. Han er særlig opptatt av god infrastruktur når det kommer til telefoniløsninger og bredbånd.