Vår historie

Vår historie

Bilde-av-to-ansatte-som-smiler-til-kamera

FIRE AVDELINGER – ETT KOMPETANSEHUS

Wican Gruppen er et kompetansehus med 50 engasjerte og flinke folk som elsker å løse utfordringer for små og store bedrifter over hele landet. Det snakkes mye om digitalisering og automatisering, men vi gjør faktisk noe med det! Vi er hele tiden på utkikk etter ny teknologi og nye trender, som gjør at du som kunde kan være trygg på at du alltid får de beste rådene og de mest optimale løsningene.

Vi tilbyr i dag en rekke tjenester innen markedsføring, it, og regnskap, men er ikke bare gode på årsoppgjør, programmering og design. Vi elsker det vi holder på med, og deler gledelig kunnskapen vår (på en forståelig måte) med deg underveis i prosessen. Du velger selv hvor involvert du vil være i de ulike prosessene. Vi er store nok til å håndtere de store kundene, men fortsatt små nok til å kjenne hver enkelt av kundene våre godt.

Fra kontorene våre i Fredrikstad, Halden, Larvik og Drøbak opplever vi daglig at kombinasjonen av god teknologi og et felles mål om at du og din bedrift skal lykkes, skaper fantastiske resultater. Er du i nærheten av ett av våre kontorer, er du hjertelig velkommen innom på en kaffe og en uforpliktende prat.

FIRE AVDELINGER,
ETT KOMPETANSEHUS

Wican Gruppen er et kompetansehus med 50 engasjerte og flinke folk som elsker å løse utfordringer for små og store bedrifter over hele landet.

Det snakkes mye om digitalisering og automatisering, men vi gjør faktisk noe med det! Vi er hele tiden på utkikk etter ny teknologi og nye trender, som gjør at du som kunde kan være trygg på at du alltid får de beste rådene og de mest optimale løsningene.

 

Vi tilbyr i dag en rekke tjenester innen markedsføring, IT, og regnskap, men er ikke bare gode på årsoppgjør, programmering og design. Vi elsker det vi holder på med, og deler gledelig kunnskapen vår (på en forståelig måte) med deg underveis i prosessen. Du velger selv hvor involvert du vil være i de ulike prosessene.

Vi er store nok til å håndtere de store kundene, men fortsatt små nok til å kjenne hver enkelt av kundene våre godt.

 

Fra kontorene våre i Fredrikstad, Halden, Larvik og Drøbak opplever vi daglig at kombinasjonen av god teknologi og et felles mål om at du og din bedrift skal lykkes, skaper fantastiske resultater.

 

 

Er du i nærheten av ett av våre kontorer, er du hjertelig velkommen innom på en kaffe og en uforpliktende prat.

Oversikt

Button
  • Drøbak

    Description

    01.

  • Marked

    Description

    02.

  • Halden

    Description

    03.

  • Larvik

    Description

    04.

  • Utvikling

    Description

    05.

Vi vokser

Wican Regnskap Drøbak

På tampen av 2021 dukket det opp en spennende mulighet i Drøbak, som endte opp i et oppkjøp av regnskapskontoret Follo Økonomi Drøbak. Mye skjedde på kort tid, og før januar var omme, hadde vi plutselig fått en ny regnskapsavdeling med 4 dyktige regnskapsførere.

Tidligere daglig leder, Wenche Berget, flyttet over til Fredrikstad-kontoret i en nyopprettet stilling som fagansvarlig, mens Kathrine Andersen flyttet motsatt vei, og tok over rollen som daglig leder for Drøbak-kontoret.

Oppkjøpet betyr at Drøbak-kundene nå har tilgang på flere tjenester på samme sted, og fra et enda større fagmiljø. Hils på Drøbak-gjengen her.

Desember 2021

Spennende start på året hos

Wican Regnskap Halden

Wican Regnskap Halden har hatt en spennende start på 2022. I januar flyttet vi inn i nye lokaler på Sørlifeltet sammen med Datatjenesten, som er en av våre eiere. Samtidig overtok vi kunder og ansatte i familiebedriften Datahjelp, som betyr at vi nå har totalt 6 fremoverlente ansatte som kan hjelpe deg og din bedrift med alt av rådgivning og regnskapstjenester. Bli kjent med Halden-gjengen.

Januar 2022

Kompetanseheving i fokus

Nyopprettet stilling

Vi har de siste årene hatt en stor utvikling og vekst i Wican Gruppen, inkludert på regnskapsavdelingen. Med et nytt regnskapskontor i Drøbak, i tillegg til mange nye ansatte, så vi behovet for en person som kunne holde litt i trådene og bidra til å videreutvikle rutiner og kvalitetssystemer på tvers av alle regnskapskontorene våre. På tampen av 2021 opprettet vi derfor en ny stilling med tittelen Fagansvarlig regnskap. Vi var så heldige å få fatt på Wenche Berget, som kom fra stillingen som daglig leder i et regnskapskontor i Drøbak. Hun var den perfekte kandidaten som fra dag én har jobbet med å kartlegge kompetansen og fagkunnskapen internt, for så å sette ting i system. I tillegg til å være en faglig støttespiller på tvers av alle avdelingene våre, gir hun daglig gode økonomiske råd til kundene våre. Vi har stort fokus på kompetanseheving i Wican, og med en fagansvarlig på plass er vi ett steg nærmere målet vårt om å bli ledende innen kunnskap og rådgivning. Vi vil fortsette å være langt framme i skoa, og sørge for å omfavne ny teknologi og automatikk som bidrar til enda lettere arbeidshverdager for våre kunder og ansatte.

Desember 2021

Ny utviklingsavdeling

Wican Data

I løpet av 2021 og 2022 har dataavdelingen vår etablert en helt egen utviklingsavdeling – 5 skarpe hoder som elsker kundene som slenger «umulig» oppgaver på bordet. Vurderer du å oppgradere timeregistreringssystemet, eller har du kanskje en drøm om et optimalt system som løser alle problemer i bedriften? Vel, ingen utfordringer er for store for denne gjengen! Vår erfaring er at når ting settes i system, blir ofte oppgaver som før var tidstyver, plutselig morsomme. Du sparer tid, kostnader, og ikke minst frustrasjon! Hils på utviklerne våre.

2021

Ny avdeling

Wican Marked

Markedsavdelingen vår ble etablert 1. januar 2020, og har i dag 3 engasjerte ansatte. I tillegg til egen kompetanse på blant annet grafisk design, sosiale medier, innholdsproduksjon og konseptutvikling, har vi også en rekke samarbeidspartnere på ulike eksterne tjenester. Dette kan være for eksempel fotografering, animasjon osv. som vi da henter inn ved behov. Sammen kan vi tilby det meste innen digital markedsføring til små og store kunder over hele landet. Vi hjelper daglig kundene våre med å bli mer synlige på nett, som blant annet innebærer at bedriftens nettside dukker høyt opp på Google når noen søker etter deres produkter eller tjenester. Vi analyserer og skreddersyr ulike digitale markedsaktiviteter som hjelper din bedrift med å nå dine strategiske mål.. Les mer om hva markedsavdelingen vår tilbyr.

1. januar 2020

Oppkjøp av Datapluss

Wican Regnskap Vestfold

Vestfold-kontoret har eksistert siden 2015, og 1. april 2020 kjøpte Wican Regnskap Vestfold opp regnskapsbyrået AS Datapluss, for så å fusjonere 1. juni . De ansatte ble alle med videre i Wican. Larvik-kontoret har 4 ansatte, inkludert Olya Dafinnrud startet som er daglig leder. De hjelper daglig små og store kunder med å automatisere og digitalisere regnskapene sine, og jobber hovedsaklig med regnskapssystemene Visma eAccounting og PowerOffice. .Se hvem som jobber på Vestfold-kontoret vårt.

1. april 2020

Oppkjøp av

Helseregnskap

Helseregnskap har eksistert siden 1993, men ble kjøpt opp av Wican Gruppen i 2020. Alle ansatte ble med videre og deler daglig sin ekspertise med hundrevis av kunder innen helsesektoren. I tillegg til den unike bransjeekspertisen, har vi synergier mot dataavdelingen vår som er helsenett-sertifisert. Det betyr at vi kan levere IT- og integrasjonstjenester mot helsebransjen via Wican Data. Regnskapsføring innen helsebransjen skiller seg litt ut fra regnskapsføring i de fleste andre bransjer, da det er en rekke regler og unntak som gjelder kun i denne bransjen. Etter å ha jobbet målrettet mot helsebransjen i 30 år, er vi stolte over fagkompetansen vi har på huset. Vi har i tillegg til generelle regnskapstjenester, også (hatt) ansvar for den daglige driften, administrasjon og HMS av en rekke legekontor. Vi sørger for at alle regler og krav etterfølges til punkt og prikke hos den enkelte kunde.. Ta en titt på Helseregnskap sine nettsider.

2020

Rebrading

Wicans visuelle profil

Rett etter oppstarten av markedsavdelingen vår i 2020, startet arbeidet med å omprofilere Wican. Både logo og design hadde med tiden blitt utdatert, og trengte en real «make over». Vi har de siste årene hatt en real vekst, både når det gjelder antall ansatte, og at vi tilbyr enda flere tjenester. Vi ville vise tydeligere hvem vi er og hva vi står for – rett og slett vise mer personlighet! Det resulterte i ny logo, ny nettside og alt det innebar av utskifting/oppdatering av arbeidstøy, foliering av biler, skilting og så videre. Med den nye profilen viser vi tydeligere at vi tilbyr ulike tjenester, men at vi fortsatt er ett kompetansehus med felles mål og visjoner.

Februar 2020

Wican Gruppen
i tall

50

DEDIKERTE ANSATTE

4

BYER

1589

FORNØYDE KUNDER

20

ÅRS ERFARING

Dette sier kundene våre om oss

Dette sier kundene våre om oss

Ønsker du å bli litt bedre kjent
med oss i Wican?

Fyll ut skjema under og kontakt oss