
Aksjeselskap eller enkeltpersonforetak?
Vurderer du å starte for deg selv, og er usikker på om du bør velge aksjeselskap eller enkeltpersonforetak? I dette
Vurderer du å starte for deg selv, og er usikker på om du bør velge aksjeselskap eller enkeltpersonforetak? I dette
Har du noen gang opplevd å få en e-post i innboksen som virker litt merkelig, eller som ber deg gjøre
De fleste av oss er ganske naive når det kommer til datasikkerhet. Mange tror ikke at hacking er noe som
Hva er Laravel? Når vi i Wican utvikler nye webapplikasjoner og løsninger for kundene våre, tar vi ofte i bruk
Du har kanskje hørt snakk om visuelle profiler, grafiske profiler eller visuelle identiteter, men du vet kanskje ikke helt hva
Ingen foretak er like, og man må vurdere i hvert tilfelle hva som er mest gunstig for en selv. Livssituasjon,
Det er stadig mer bruk av videomøter, og i mange interne møter har man behov…
Huldt & Lillevik med sluttdato Pensjonsalderen nærmer seg ubønnhørlig for et av Visma sine mest…
Har du noen gang opplevd panikken som treffer når du innser at datamaskinen eller harddisken…
Frivillige foreninger er som regel ikke skatte- og mva-pliktige, og grensene for arbeidsgiveravgift og innberetningsplikt er høyere enn ved bedrifter. Da er det vel ikke så nøye med regnskapsføringen? Et medlem som ikke er redd for tall kan ta kassererjobben – det er jo bare å kreve inn kontingent og betale regninger, er det ikke?
Frem til nå har jeg forklart hensikten med markedsføring, hvordan det skal veilede kunder gjennom kjøpsprosessen, og hva som er forskjellen mellom tradisjonell og digital markedsføring. Men hva innebærer egentlig digital markedsføring – og hva kan du forvente?
I den forrige artikkelen av denne bloggserien tok jeg for meg hensikten med markedsføring, og dens rolle i forbrukerens kjøpsprosess. Nå skal jeg fortelle deg om forskjellen mellom tradisjonell og digital markedsføring.
Mange tenker at markedsføring kun er reklame og annonser, men det er faktisk mye mer enn det. Det Store Norske Leksikon definerer markedsføring som «en aktivitet som går ut på å dirigere varer og tjenester fra produksjon frem til forbrukere og kunder».
Løsningen gir deg utrolig mange funksjoner som gjør din arbeidshverdag mer effektiv, og her er 7 grunner til at du også bør benytte Microsoft 365.
Teknisk sett har det vel aldri vært enklere å føre regnskapet selv. Men har du ikke kjennskap til regelverket, bør du etter min mening skaffe deg en regnskapsfører.
Når forretningsplanen er på plass og fremdriftsplanen er lagt frem, er det viktig å avgjøre hvilken organisasjonsform selskapet skal ha. Valget du gjør vil få stor betydning i forhold til ansvar, risiko, skatt, rettigheter og plikter, i tillegg til hvilken frihet du har til å disponere foretakets eiendeler.
Det er mange oppgaver og aktiviteter som skal utføres i en etableringsfase, og det er lett å miste oversikten over hva som skal gjøres før bedriftens offisielle oppstart. Det er derfor anbefalt å sette opp en tydelig fremdriftsplan som beskriver hvilke oppgaver som skal gjøres, for å kunne gjennomføre oppstarten med gode prognoser.
Frem til nå har du definert forretningsidéen, utarbeidet en forretningsmodell, analysert markedet og konkurrentene, og satt opp de første budsjettene. Det er nå på tide å se på hvordan du skal finansiere oppstarten og tiden frem til bedriften går med overskudd. Bruk budsjettene og den ferdigstilte forretningsplanen godt i samtaler med banker, investorer eller andre som tilbyr økonomiske midler.